Z interního memoranda pro zaměstnance společnosti Boeing datovaného 24. července vyplývá, že společnost stále vyhodnocuje možnosti změn konstrukce odmrazování motorových gondol, ještě před jejím předložením Federálnímu úřadu pro letectví (FAA). Úprava odmrazování je jednou z podmínek certifikace letadel.
Boeing v poslední době neposkytl aktualizované termíny certifikace, ale informace od zákazníků v posledních dnech naznačují, že certifikace nemusí být dosaženo letos, jak to uvádí vedení společnosti.
Problém odmrazování jsme podrobněji pojednali zde.
„Posouzení konstrukčního řešení vyžaduje od našich týmů pečlivé a důkladné úsilí,“ uvedl Chris Payne, programový manažer vývoje typu 737 v Boeingu, v interním článku společnosti z 24. července. „Nehodnotíme pouze fyzické komponenty, ale také to, jak se každá návrhová varianta integruje s motorem, systémy a letounem jako celkem.“
V lednu 2024 Boeing uvedl, že přepracovat protinámrazový systému motorů tohoto typu potrvá jeden rok. V červenci 2024 šéfka Boeing Commercial Airplanes Stephanie Pope prohlásila, že společnost „zvolila konkrétní design a nyní bude pracovat na letových testech“.
Od původního odhadu jednoho roku již uplynul rok a půl a přepracování stále pokračuje. Navíc se zdá, že stále není určen onen konkrétní design, o kterém bylo podle Stephanie Pope rozhodnuto v červenci 2024.
„Efektivní protinámrazový systém motorů vyžaduje komplexní integrovaný design, protože ovlivňuje různé systémy letadla,“ uvádí článek Boeingu. „Vývojový tým zdokonaluje technické řešení, které je jedním z posledních kroků k certifikaci verze 737 MAX 7 a je klíčové pro certifikaci verze 737 MAX 10.“
Boeing dlouhodobě usiluje o získání certifikace pro nejmenší variantu 737 MAX 7 před dokončením certifikace největší varianty 737 MAX 10.
Podle původních plánů měl 737 MAX 10 nastoupit do komerčního provozu v roce 2018 a 737 MAX 7 v roce 2017. Katastrofy letadel 737 MAX v roce 2018 a 2019 a pandemie způsobily značné zpoždění programu.
Nyní se zdá, že vedení Boeingu couvá ze slibu, že letadla mohou získat certifikaci ještě letos. Na druhou stranu velmi slibný je výhled na certifikaci typu 777X do konce tohoto roku.
Boeing oznámí hospodářské výsledky prvního pololetí v úterý 29. července a je pravděpodobné, že se o probíhajících certifikacích dozvíme více. (Foto: SkyNews, Aviation News, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém