Druhá fotka letounu na planes.cz po 10 letech svědčí buď o nezájmu fotografů cvaknout tohodle fajného "kanárka", nebo o vzácnosti výskytu této létající sanitky na českých a slovenských letištích. Za povšimnutí stojí malá speciální samolepka na přídi upozorňující na kulaté výročí založení.
Tento dvoumotorový turbovrtulový letoun je využíván testovací platformou Německého leteckého a kosmického centra (DLR) v Oberpfaffenhofenu, a to především pro dálkové průzkumné mise s využitím optických nebo radarových systémů. Díky své velké obdélníkové kabině a velkým otvorům v podlaze je obzvláště vhodný pro instalaci speciálních kamerových systémů, jako jsou hyperspektrální senzory (HySpex) a 3K kamerové systémy Institutu pro dálkové snímání Země (DLR Remote Sensing Technology Institute). Systém HySpex se používá především k získávání prostorových a spektrálních referenčních dat s vysokým rozlišením. Díky podobnému spektrálnímu rozsahu a srovnatelnému principu fungování jsou senzory obzvláště vhodné pro simulaci a validaci dat z německé hyperspektrální družice EnMAP a americko-německé hyperspektrální mise DESIS na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Kamerový systém s rozlišením 3K umožňuje pořizování a okamžité zpracování leteckých snímků ve vysokém rozlišení a používá se zejména v oblastech dopravy a řízení katastrof. Palubní radarový systém DLR F-SAR (Airborne Synthetic Aperture Radar) používá Institut mikrovln a radarů DLR k testování nových metod měření v oblasti životního prostředí, dopravy a bezpečnosti. Celosvětově unikátní systém F-SAR poskytuje vysoce kvalitní obrazová data SAR v pěti různých frekvenčních pásmech (pásma X, C, S, L a P), z nichž až čtyři lze použít současně. Poznatky získané z technologie a aplikace systému F-SAR poskytují zásadní informace pro návrh a optimalizaci budoucích satelitních misí (HRWS, Tandem-L, BIOMASS). Totéž platí pro budoucí letecké systémy používané například pro monitorování a ochranu pobřežních vod. Vzhledem k jejich úpravám lze radarové systémy létat pouze na této prodloužené verzi D228-212. Zachyceno při srovnávání do osy dráhy 04 k odletu na další misi.
Zalétán jako D-CDXU v roce 1995. Jeho dřívějšími provozovateli byli Proteus Airlines (dodán 03/1996 jako F-GBNS), ScotAirways (dodán 06/2000 jako G-BZIF), Australia Maritime Safety Authority (dodán 09/2005 jako VH-PPG), Aerorescue Pty Limited Darwin NT (dodán 11/2013 jako VH-PPG). U současného provozovatele EASP Air slouží od 04/2023 a na zdejším letišti prodělal v uplynulých měsících důkladnou modernizaci včetně změny laku. Zachyceno při návratu z výsadku.
Jeden ze dvou létajících prototypů Dornierových novodobých létajících člunů. Po okružním letu "kolem komína" posádka letounu provedla před přistáním několik průletů nad letištěm.
Tento přes 22 let starý letoun se zúčastnil Dne otevřených dveří místní pobočky DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt - Německý Institut letectví a kosmonautiky), který byl pořádán u příležitosti 50 let od prvního letu na Měsíc. Zachyceno při pojíždění k odletu zpět do Braunschweigu, kde je bázován.
Pětice Dornierů čekající na svůj další osud. Letoun v popředí je bývalý HB-AER společnosti Sky Work, který je zde uzemněn od 7. listopadu 2018 (328 Support Services).